Le Rock et ses dérivés représentent des courants majeurs de la musique de notre temps favorisant une émergence foisonnante d’innombrables courant musicaux. Dans ce cours, les rythmes , les figures (ou breaks) anisi que les phrases sont développés à partir de motifs rythmiques.
Rock and its derivatives represent major trends in the music of our time, favoring a teeming emergence of countless musical currents. In this course, rhythms, figures (or breaks) and phrases are developed from rhythmic patterns.
Module 1 – 33 pages.
Bases de rythmes à la noire. Jouer des modulations de rythmes et des figures ou breaks. Jouer des phrases. Rythmes à compléter et improvisation.
Basics of quarter note rhythms. Playing rhythm modulations and figures or breaks. Playing phrases. Rhythm completion and improvisation.
Module 2 – 32 pages.
Introduction de silences. Bases de rythmes à la noire, à la croche et en coups alternés. Jouer des modulations de rythmes et de figures. Rythmes à compléter et improvisation.
Introduction to rests. Basics of quarter-note, eighth-note, and alternating-stroke rhythms. Playing rhythm modulations and figures. Rhythm completion and improvisation.
Module 3 – 37 pages.
Introduction des doubles-croches et silences respectifs. Jouer des phrases avec l’ajout de motifs en double-croches. Enchaînements des modulations à la noire, à la croche, à la double-croche et coups alternés. Rythmes à compléter et improvisation.
Introduction of sixteenth notes and respective rests. Playing phrases with the addition of sixteenth note motifs. Sequences of modulations to quarter notes, eighth notes, sixteenth notes and alternating strokes. Rhythms to complete and improvisation.
Module 4 – 37 pages.
Introduction des sextolets et silences respectifs. Jouer des phrases avec l’ajout de motifs en sextolets. Enchaînements des modulations à la noire, à la croche, à la double croche et coups alternés. Mesures en 4/4, 3/4 et 2/2 ou C barré.
Introduction of sextuplets and respective rests. Play phrases with the addition of sextuplet motifs. Sequences of modulations to quarter notes, eighth notes, sixteenth notes and alternating strokes. Measures in 4/4, 3/4 and 2/2 or Cut Time.
Module 5 – 37 pages.
Introduction des triple-croches et silences respectifs. Jouer des phrases avec l’ajout de motifs en triple-croches. Enchaînements des modulations à la noire, à la croche, à la double croche et coups alternés. Mesures en 4/4, 3/4 et 12/8.
Introduction of 32nd notes and respective rests. Playing phrases with the addition of 32nd note motifs. Sequences of modulations to quarter notes, eighth notes, sixteenth notes and alternating strokes. Time signatures in 4/4, 3/4 and 12/8.
Module 6 – 25 pages.
Phrases et solos créés à partir de motifs rythmiques. Bases des rythmes mixtes et figures/solos joués avec le mélanges de coups alternés et coups doubles. Mesures en 4/4, 3/4, 2/2 ou C barré, 9/8 et 12/8.
Phrases and solos created from rhythmic patterns. Basics of mixed rhythms and figures/solos played with the mixture of alternating strokes and double strokes. Time signatures in 4/4, 3/4, 2/2 Cut Time, 9/8 and 12/8.